Code34 KNOCK รบกวนหน่อยคัรบ แก้ยังไง

การสนทนาใน 'BLUEBIRD CLUB' เริ่มโดย vampire258, 15 เมษายน 2011

< Previous Thread | Next Thread >
  1. Non@Nymph

    Non@Nymph New Member VIP

    4,624
    24
    0
    อิอิ อิอิ
     
  2. yy_u12

    yy_u12 Well-Known Member Moderator

    18,827
    95
    48
    :rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes:
     
  3. vampire258

    vampire258 New Member VIP

    1,639
    25
    0
    แก้ไม่ถูกแล้วครับ คิดไม่ออกแล้ว อิอิอิ

    ความร้อนปกติครับ
     
  4. yy_u12

    yy_u12 Well-Known Member Moderator

    18,827
    95
    48
    :rolleyes: อืม.....................
    แปลกๆ ตรงที่ ทำไมมี Voltage supply ออกมาถึง 2.5 volt
    เพราะระดับรอบเดินเบา Voltage ที่ออกมาจาก Knock sensor ไม่ควรเกิน 0.5 volt
    แถม rpm สูงๆ ถึง 7000-8000 ตัว Knock Sensor จะ supply Volt ประมาณ 2 Volt กว่าๆ เอง

    :rolleyes::rolleyes::rolleyes: แปลก...........
     
  5. ningdoad

    ningdoad New Member Member

    125
    0
    0
    ลองสับกล่องกับเพื่อนสมาชิกดูซิครับ
     
  6. vampire258

    vampire258 New Member VIP

    1,639
    25
    0

    ไม่ใช่ครับ วัดตอนที่ knock sensor ต่อเข้ากล่องแล้วครับ วัดคร่อม ระหว่างน๊อตถึงกล่อง กับ GND ครับ

    ไม่ได้วัด V ที่ออก จาก knock sensor ครับ




    ผมลองทำตามเว็บฝรั่งแบบนี้อะครับ ลองวัดตามแล้วก็ได้ค่า ตามนั้นเลยครับ


    Below is quoted from me "UNISA JECS"

    Before doing any of teh below check the component itself by checking the resistance of teh knock sesnor, a good knock sensor reads 560 Mega Ohms thats 560,000,000 ohms

    Now you can proceed!

    Well I fixed my knock sensor error code problem.

    After spending many hours actually days on this sh*t I finally fixed the problem and the ECU now gives me a code 55 ......

    Heres are the diagnosis steps I performed:

    1. Disconnect ECM harness connector from ECM.
    2. Disconnect KS subharness connector from KS.
    3. Check harness continuity between terminal (B) and ECM terminal (27).

    Im my case continuity did exist (so good to go right? NOPE) im still getting a code 34 and my knock sesnor is good to go.

    Next I pluged everything back together like it should be then:

    Step:
    1) With a DMM, one probe to ground other back probing pin 27 (Knock Sensor) with KOER and KOEO.

    Results = 0.013v (no good) FSM states you should see aprox. 2.5v at idle and or KOEO.

    2) I disconnect ECM harness connector from ECM and de-pin, pin 27 from harness connector alltogether.
    3) I re-attach the ECM harness connector to the ECM with pin 27 detached from connector.
    4) With my DMM I ground one probe and the other to pin 27 and I get 5v, so the ECU is good to go.

    So next step:
    1) Taking a jumper wire to pin 27 and reconnecting the original (white) KS wire to the jumper wire I instantly lose the 5v (so im thinking why what is causing this to happen (a short to ground etc etc)
    2) I take the same jumper wire and disconnect the original (white) KS wire from it and get about 3ft of regular 16 gauge wire and run it directly to the knock sensor subharness terminal (B).
    3) I take measurements back at the ECM with my DMM one probe to ground other to pin 27 and I get 2.5v (good to go finally
    4) So now I clear the codes and start the car run it for a few seconds and shut it off.
    5) Check codes for any errors and all is good (code 55 finally)

    If some of you are wondering why I didn't get 5volts when I rewired, its becasue the KS itself is a 0.560M-Ohm resistor and it reduces the voltage down to approx. ~2.5v.

    My code 34 was instantanious means I could clear the codes and get code 55, start the car for 1 second then turn it off and check teh codes and I have a code 34, thats becasue it basically had no voltage present of pin 27.
     
  7. vampire258

    vampire258 New Member VIP

    1,639
    25
    0
    สับหมดแล้วครับ กล่อง จานจ่ายแอร์โฟ

    เหลือ o2 ยังไม่ได้ลองครับ
     
  8. ningdoad

    ningdoad New Member Member

    125
    0
    0
    ผมว่างานนี้ อาจมีเส้นผมบังภูเขา ยังไงเอาใจช่วยครับ ผลเป็นยังไงก็แจ้งด้วยละกันคร๊าบ

    ส่วน ออกซิเจนผมเคยเสียครับอาการมันจะเร่งไม่ขึ้นครับ กินน้ำมัน เดินเบาปกติ ยังไงก็อย่ามองข้ามเพราะเป็นเครื่องเก่าจากญี่ปุ่น และมีอายุการใช้งาน
     
  9. vampire258

    vampire258 New Member VIP

    1,639
    25
    0
    ขอบคุณครับ
     
  10. Non@Nymph

    Non@Nymph New Member VIP

    4,624
    24
    0
    อิอิ
     
  11. yy_u12

    yy_u12 Well-Known Member Moderator

    18,827
    95
    48
    :eek: อิอิ
    ไม่ลองถามตาคนที่ post นี้ไปดิครับ ว่า อาการของคุณเป็นแบบนี้
    เค้าจะ Recommend ว่ายังไง...........:eek:
     
  12. Non@Nymph

    Non@Nymph New Member VIP

    4,624
    24
    0
    อิอิอิ
     
< Previous Thread | Next Thread >

แบ่งปันหน้านี้