เข้าสู่ระบบหรือลงทะเบียน
ติดต่อลงโฆษณา
[email protected]
หรือโทร. 081-811-1138 หรืออ่านรายละเอียดเพิ่มเติม คลิกที่นี่
RacingWeb.NET | The Racing Cars Community on Web.
ฟอรั่ม
>
Community Team and group
>
Team and Group
>
DAMS
>
DAMS : Topic of Technic
>
ตอบกลับหัวข้อ
ชื่อ:
การตรวจสอบ:
กรุณาเปิดใช้งานจาวาสคริปต์เพื่อดำเนินการต่อ
กำลังโหลด...
ข้อความ:
<p>[QUOTE="Yakumo, post: 216978, member: 1690"]<b>เรื่องที่ทุกคนสงสัยกันเกียวกับการ Close loop ของรถรุ่นใหม่ กับ piggy back</b></p><p><br /></p><p>เรื่องที่ทุกคนสงสัยกันเกียวกับการ Close loop ของรถรุ่นใหม่ และเมื่อใส่กล่อง piggyback แล้วมันจะใช้งานได้เหรอ </p><p><br /></p><p>พอดีผมไปเจอ ในต่างประเทศเค้าก็สงสัยกันเหมือนกันและก็มีผู้รู้มาตอบ ลองอ่านกันดูครับ</p><p><br /></p><p>อันที่หนึ่ง เค้าจะเน้นไปทางตัว VAFC</p><p><br /></p><p>It really depends on what your VAFC was tuned to. Usually with VAFC tuning, you would want to lower the VTEC engagement point and also lean out the a/f across the whole rpm band, as the stock honda ecu runs the car rich from the factory. Now, if that was how your VAFC was tuned for, then removing it and just running off your stock Honda ecu, would cause you to consume more fuel. It has nothing to do with resetting your ecu because once you remove the VAFC, there is nothing to intercept the signals from the map sensor and alter them. That's how the VAFC works, it incepts signals from the MAP sensor and modifies it before sending it to the ECU. Resetting your ecu would be useless, as you ecu would calculate the STFT (short term fuel trim) and LTFT (long term fuel trim) and still revert to stock ecu settings because you no longer have a VAFC.</p><p>_________________</p><p>TwizT </p><p><br /></p><p>อันนี้อธิบายเรื่อง Close Loop</p><p><br /></p><p>whiteskyz wrote: </p><p>Hi, </p><p><br /></p><p>Not sure on how ECU works </p><p>But I heard that most newer car is running close loop system. </p><p>Having said that, the ECU will ignore the VAFC setting and run it base on what the sensore pick up as "best" option. </p><p>So how does VAFC help in this case since the car ignore the VAFC setting? </p><p><br /></p><p>Only when you floor the peddle then will the engine run "open" loop setting. </p><p>This setting will then take instruction from the VAFC thus maxisizing on the power band. </p><p><br /></p><p>Do correct me if i'm wrong, still trying to learn now.. </p><p>Kindly advise.. </p><p><br /></p><p><br /></p><p>You are partially right, but I think you're a little mislead about how the VAFC works. If you don't have a VAFC then the ecu will negate any bolt ons that you have and it will always recalculate (even after you reset the ecu) and revert to stock maps. The VAFC, intercepts the signals from the map sensor and modifies it and then sends it to the ecu. If you have a VAFC or any type of piggyback controller, your ecu will always read modified signals from that unit and will perform according to the settings in the piggyback.</p><p>_________________</p><p>TwizT[/QUOTE]</p><p><br /></p>
[QUOTE="Yakumo, post: 216978, member: 1690"][b]เรื่องที่ทุกคนสงสัยกันเกียวกับการ Close loop ของรถรุ่นใหม่ กับ piggy back[/b] เรื่องที่ทุกคนสงสัยกันเกียวกับการ Close loop ของรถรุ่นใหม่ และเมื่อใส่กล่อง piggyback แล้วมันจะใช้งานได้เหรอ พอดีผมไปเจอ ในต่างประเทศเค้าก็สงสัยกันเหมือนกันและก็มีผู้รู้มาตอบ ลองอ่านกันดูครับ อันที่หนึ่ง เค้าจะเน้นไปทางตัว VAFC It really depends on what your VAFC was tuned to. Usually with VAFC tuning, you would want to lower the VTEC engagement point and also lean out the a/f across the whole rpm band, as the stock honda ecu runs the car rich from the factory. Now, if that was how your VAFC was tuned for, then removing it and just running off your stock Honda ecu, would cause you to consume more fuel. It has nothing to do with resetting your ecu because once you remove the VAFC, there is nothing to intercept the signals from the map sensor and alter them. That's how the VAFC works, it incepts signals from the MAP sensor and modifies it before sending it to the ECU. Resetting your ecu would be useless, as you ecu would calculate the STFT (short term fuel trim) and LTFT (long term fuel trim) and still revert to stock ecu settings because you no longer have a VAFC. _________________ TwizT อันนี้อธิบายเรื่อง Close Loop whiteskyz wrote: Hi, Not sure on how ECU works But I heard that most newer car is running close loop system. Having said that, the ECU will ignore the VAFC setting and run it base on what the sensore pick up as "best" option. So how does VAFC help in this case since the car ignore the VAFC setting? Only when you floor the peddle then will the engine run "open" loop setting. This setting will then take instruction from the VAFC thus maxisizing on the power band. Do correct me if i'm wrong, still trying to learn now.. Kindly advise.. You are partially right, but I think you're a little mislead about how the VAFC works. If you don't have a VAFC then the ecu will negate any bolt ons that you have and it will always recalculate (even after you reset the ecu) and revert to stock maps. The VAFC, intercepts the signals from the map sensor and modifies it and then sends it to the ecu. If you have a VAFC or any type of piggyback controller, your ecu will always read modified signals from that unit and will perform according to the settings in the piggyback. _________________ TwizT[/QUOTE]
เข้าสู่ระบบด้วย Facebook
เข้าสู่ระบบด้วย Twitter
เข้าสู่ระบบด้วย Google
ชื่อผู้ใช้งานหรือที่อยู่อีเมล์ของคุณ:
คุณมีบัญชีผู้ใช้หรือไม่?
ไม่มี, สร้างบัญชีผู้ใช้ตอนนี้
มี, รหัสผ่านของฉันคือ:
ลืมรหัสผ่านของคุณ?
อยู่ในระบบตลอดเวลา
RacingWeb.NET | The Racing Cars Community on Web.
ฟอรั่ม
>
Community Team and group
>
Team and Group
>
DAMS
>
DAMS : Topic of Technic
>
X
หน้าแรก
หน้าแรก
Quick Links
โพสต์ล่าสุด
กิจกรรมล่าสุด
ผู้เขียน
ฟอรั่ม
ฟอรั่ม
Quick Links
ค้นหาฟอรั่ม
โพสต์ล่าสุด
ประกาศซื้อขาย
ประกาศซื้อขาย
Quick Links
ค้นหาประกาศซื้อขาย
กิจกรรมล่าสุด
ผู้ค้าขายคะแนนสูงสุด
สื่อ/วิดีโอ
สื่อ/วิดีโอ
Quick Links
Search Media
New Media
สมาชิก
สมาชิก
Quick Links
สมาชิกที่โดดเด่น
สมาชิกที่ลงทะเบียน
ผู้ใช้งานในขณะนี้
กิจกรรมล่าสุด
โพสต์ข้อมูลส่วนตัวใหม่
เมนู
ค้นหาเฉพาะชื่อ
โพสต์โดยสมาชิก:
แยกชื่อด้วยเครื่องหมายจุลภาค
ใหม่กว่า:
ค้นหาเฉพาะหัวข้อนี้
ค้นหาเฉพาะฟอรั่มนี้
แสดงผลเป็นหัวข้อ
การค้นหาที่มีประโยชน์
โพสต์ล่าสุด
เพิ่มเติม...