เข้าสู่ระบบหรือลงทะเบียน
ติดต่อลงโฆษณา
[email protected]
หรือโทร. 081-811-1138 หรืออ่านรายละเอียดเพิ่มเติม คลิกที่นี่
RacingWeb.NET | The Racing Cars Community on Web.
ฟอรั่ม
>
RacingWeb Community
>
Motorsport Forum
>
Drag Racing
>
Coming Back to Life
>
ตอบกลับหัวข้อ
ชื่อ:
การตรวจสอบ:
กรุณาเปิดใช้งานจาวาสคริปต์เพื่อดำเนินการต่อ
กำลังโหลด...
ข้อความ:
<p>[QUOTE="Dr. Jeff Harper, post: 539021, member: 22311"]Speed D,</p><p><br /></p><p>Great! Do it: a small block Chevy in that little truck will make a great bracket racer! I'd like to see a lot more bracket race cars for the faster classes (there is an 11.90 class now, but there will be a 10.90 class soon). What kind of rear suspension are you considering? I would recommend keeping the leaf springs, but adding "CalTrac" style lift bars like in the attached photo (with mocked-up brakes . . . I use Wilwoods on the rear now). Leaf springs and CalTracs have some advantages: you can clamp them in different locations to change the spring rate, or pre-load one side, if you need too , and they act like a 4-link, but are more forgivable . . . they have a wider 'sweet spot'.</p><p><br /></p><p>I seriously considered using an American small block V-8 (Ford or Chevy) when I was putting together my Familia, but parts availability seemed like a problem here. I also looked at the 1UZ during the recent re-build, but the cost of 4 race camshafts made it too expensive.</p><p><br /></p><p>Good luck and I hope to see you at the track soon . . . . . with your Funny Car![/QUOTE]</p><p><br /></p>
[QUOTE="Dr. Jeff Harper, post: 539021, member: 22311"]Speed D, Great! Do it: a small block Chevy in that little truck will make a great bracket racer! I'd like to see a lot more bracket race cars for the faster classes (there is an 11.90 class now, but there will be a 10.90 class soon). What kind of rear suspension are you considering? I would recommend keeping the leaf springs, but adding "CalTrac" style lift bars like in the attached photo (with mocked-up brakes . . . I use Wilwoods on the rear now). Leaf springs and CalTracs have some advantages: you can clamp them in different locations to change the spring rate, or pre-load one side, if you need too , and they act like a 4-link, but are more forgivable . . . they have a wider 'sweet spot'. I seriously considered using an American small block V-8 (Ford or Chevy) when I was putting together my Familia, but parts availability seemed like a problem here. I also looked at the 1UZ during the recent re-build, but the cost of 4 race camshafts made it too expensive. Good luck and I hope to see you at the track soon . . . . . with your Funny Car![/QUOTE]
เข้าสู่ระบบด้วย Facebook
เข้าสู่ระบบด้วย Twitter
เข้าสู่ระบบด้วย Google
ชื่อผู้ใช้งานหรือที่อยู่อีเมล์ของคุณ:
คุณมีบัญชีผู้ใช้หรือไม่?
ไม่มี, สร้างบัญชีผู้ใช้ตอนนี้
มี, รหัสผ่านของฉันคือ:
ลืมรหัสผ่านของคุณ?
อยู่ในระบบตลอดเวลา
RacingWeb.NET | The Racing Cars Community on Web.
ฟอรั่ม
>
RacingWeb Community
>
Motorsport Forum
>
Drag Racing
>
Coming Back to Life
>
X
หน้าแรก
หน้าแรก
Quick Links
โพสต์ล่าสุด
กิจกรรมล่าสุด
ผู้เขียน
ฟอรั่ม
ฟอรั่ม
Quick Links
ค้นหาฟอรั่ม
โพสต์ล่าสุด
ประกาศซื้อขาย
ประกาศซื้อขาย
Quick Links
ค้นหาประกาศซื้อขาย
กิจกรรมล่าสุด
ผู้ค้าขายคะแนนสูงสุด
สื่อ/วิดีโอ
สื่อ/วิดีโอ
Quick Links
Search Media
New Media
สมาชิก
สมาชิก
Quick Links
สมาชิกที่โดดเด่น
สมาชิกที่ลงทะเบียน
ผู้ใช้งานในขณะนี้
กิจกรรมล่าสุด
โพสต์ข้อมูลส่วนตัวใหม่
เมนู
ค้นหาเฉพาะชื่อ
โพสต์โดยสมาชิก:
แยกชื่อด้วยเครื่องหมายจุลภาค
ใหม่กว่า:
ค้นหาเฉพาะหัวข้อนี้
ค้นหาเฉพาะฟอรั่มนี้
แสดงผลเป็นหัวข้อ
การค้นหาที่มีประโยชน์
โพสต์ล่าสุด
เพิ่มเติม...