เข้าสู่ระบบหรือลงทะเบียน
ติดต่อลงโฆษณา
[email protected]
หรือโทร. 081-811-1138 หรืออ่านรายละเอียดเพิ่มเติม คลิกที่นี่
RacingWeb.NET | The Racing Cars Community on Web.
ฟอรั่ม
>
RacingWeb Community
>
Motorsport Forum
>
Drag Racing
>
Coming Back to Life
>
ตอบกลับหัวข้อ
ชื่อ:
การตรวจสอบ:
กรุณาเปิดใช้งานจาวาสคริปต์เพื่อดำเนินการต่อ
กำลังโหลด...
ข้อความ:
<p>[QUOTE="Dr. Jeff Harper, post: 538991, member: 22311"]Thanks. </p><p><br /></p><p>1JZ cylinder head + 2JZ short block = "3JZ"! Or, in other words, a bored and stroked 1JZ.</p><p><br /></p><p>Why build a "3JZ"? There is endless discussion on Internet race/Supra forums but there is only one good reason: you already have a good 1JZ head and a bad (un-rebuildable) 1JZ block and can get a rebuildable 2JZ block for little money -- and money matters to you. Real flow bench data shows that a ported 1JZ head is about as good as an un-ported 2JZ head. There is nothing wrong with the 1JZ head, it is a very good head, but the 2JZ head is better. However, with good cams, good mapping of the fuel/air/ignition, the correctly sized turbo (as small as it can be while staying in the safe island of the turbo map at the finish line), and strong internal components, much horsepower can be made with the 3JZ combination. The one small advantage of the 3JZ is a slightly faster rising torque curve at a lower rpm than a 2JZ (because of increased intake charge 'velocity'). This advantage would matter to some racers using an automatic transmission because you can use "taller" rear end gears (for example, a 4.33 instead of a 4.56) and still have a good 60 foot time, while providing more speed at the finish line, at the drag strip. The engine tuning for an automatic-equipped race car is DIFFERENT than that of a manual 5 or 6 speed race car. An automatic race car 'likes' a broader/fatter/flatter torque curve.[/QUOTE]</p><p><br /></p>
[QUOTE="Dr. Jeff Harper, post: 538991, member: 22311"]Thanks. 1JZ cylinder head + 2JZ short block = "3JZ"! Or, in other words, a bored and stroked 1JZ. Why build a "3JZ"? There is endless discussion on Internet race/Supra forums but there is only one good reason: you already have a good 1JZ head and a bad (un-rebuildable) 1JZ block and can get a rebuildable 2JZ block for little money -- and money matters to you. Real flow bench data shows that a ported 1JZ head is about as good as an un-ported 2JZ head. There is nothing wrong with the 1JZ head, it is a very good head, but the 2JZ head is better. However, with good cams, good mapping of the fuel/air/ignition, the correctly sized turbo (as small as it can be while staying in the safe island of the turbo map at the finish line), and strong internal components, much horsepower can be made with the 3JZ combination. The one small advantage of the 3JZ is a slightly faster rising torque curve at a lower rpm than a 2JZ (because of increased intake charge 'velocity'). This advantage would matter to some racers using an automatic transmission because you can use "taller" rear end gears (for example, a 4.33 instead of a 4.56) and still have a good 60 foot time, while providing more speed at the finish line, at the drag strip. The engine tuning for an automatic-equipped race car is DIFFERENT than that of a manual 5 or 6 speed race car. An automatic race car 'likes' a broader/fatter/flatter torque curve.[/QUOTE]
เข้าสู่ระบบด้วย Facebook
เข้าสู่ระบบด้วย Twitter
เข้าสู่ระบบด้วย Google
ชื่อผู้ใช้งานหรือที่อยู่อีเมล์ของคุณ:
คุณมีบัญชีผู้ใช้หรือไม่?
ไม่มี, สร้างบัญชีผู้ใช้ตอนนี้
มี, รหัสผ่านของฉันคือ:
ลืมรหัสผ่านของคุณ?
อยู่ในระบบตลอดเวลา
RacingWeb.NET | The Racing Cars Community on Web.
ฟอรั่ม
>
RacingWeb Community
>
Motorsport Forum
>
Drag Racing
>
Coming Back to Life
>
X
หน้าแรก
หน้าแรก
Quick Links
โพสต์ล่าสุด
กิจกรรมล่าสุด
ผู้เขียน
ฟอรั่ม
ฟอรั่ม
Quick Links
ค้นหาฟอรั่ม
โพสต์ล่าสุด
ประกาศซื้อขาย
ประกาศซื้อขาย
Quick Links
ค้นหาประกาศซื้อขาย
กิจกรรมล่าสุด
ผู้ค้าขายคะแนนสูงสุด
สื่อ/วิดีโอ
สื่อ/วิดีโอ
Quick Links
Search Media
New Media
สมาชิก
สมาชิก
Quick Links
สมาชิกที่โดดเด่น
สมาชิกที่ลงทะเบียน
ผู้ใช้งานในขณะนี้
กิจกรรมล่าสุด
โพสต์ข้อมูลส่วนตัวใหม่
เมนู
ค้นหาเฉพาะชื่อ
โพสต์โดยสมาชิก:
แยกชื่อด้วยเครื่องหมายจุลภาค
ใหม่กว่า:
ค้นหาเฉพาะหัวข้อนี้
ค้นหาเฉพาะฟอรั่มนี้
แสดงผลเป็นหัวข้อ
การค้นหาที่มีประโยชน์
โพสต์ล่าสุด
เพิ่มเติม...