Mitsubishi does not seem to use seperate designations for different size turbine wheels, other than the TD04, TD04H, TE04, TD05H, etc., designation. The "6cm2" in the model name is similar to the A/R ratio used by other manufacturers. The "A" in an A/R ratio is the cross-sectional area of the smallest intake passage in the turbine housing before the passage spreads around the circumferential volute that leads to the turbine wheel. The "R" in the ratio is the distance from the center of the "A" to the center of the turbine wheel. The MHI "6cm2" designation is just the "A" in the A/R ratio, that is, it is just the cross-sectional area. Like A/R, the smaller the size of the "cm2" number, the faster the exhaust gases will discharge onto the turbine wheel, and so the faster the spool up will be (less "lag"). The size of the "cm2" number or the A/R ratio also determines the amount of exhaust gas backpressure and, thus, reversion into the combustion chamber. A larger "cm2" number (or larger A/R) means less backpressure at high exhaust flow. Extreme Turbo says that the TD05H-7cm2 housing is equivalent to a 0.50 A/R. The Rocky Mountain DSM turbo guide presents the following conversion between Mitsubishi's "cm2" number and the standard A/R. 6 cm2 = 0.41 A/R 7 cm2 = 0.49 A/R 8 cm2 = 0.57 A/R 9 cm2 = 0.65 A/R 10 cm2 = 0.73 A/R 11 cm2 = 0.81 A/R 12 cm2 = 0.89 A/R ข้อมูลเบอร์ โข่งหลังมิตซูครับ เทียบเป็นเบอร์ A/R ครับ ตัดมาจากเว็บ www.stealth316.com พอดีไปเจอมาครับ น่าจะพอได้นะ ---------- Post added at 22:38:07 ---------- Previous post was at 22:37:49 ---------- Mitsubishi does not seem to use seperate designations for different size turbine wheels, other than the TD04, TD04H, TE04, TD05H, etc., designation. The "6cm2" in the model name is similar to the A/R ratio used by other manufacturers. The "A" in an A/R ratio is the cross-sectional area of the smallest intake passage in the turbine housing before the passage spreads around the circumferential volute that leads to the turbine wheel. The "R" in the ratio is the distance from the center of the "A" to the center of the turbine wheel. The MHI "6cm2" designation is just the "A" in the A/R ratio, that is, it is just the cross-sectional area. Like A/R, the smaller the size of the "cm2" number, the faster the exhaust gases will discharge onto the turbine wheel, and so the faster the spool up will be (less "lag"). The size of the "cm2" number or the A/R ratio also determines the amount of exhaust gas backpressure and, thus, reversion into the combustion chamber. A larger "cm2" number (or larger A/R) means less backpressure at high exhaust flow. Extreme Turbo says that the TD05H-7cm2 housing is equivalent to a 0.50 A/R. The Rocky Mountain DSM turbo guide presents the following conversion between Mitsubishi's "cm2" number and the standard A/R. 6 cm2 = 0.41 A/R 7 cm2 = 0.49 A/R 8 cm2 = 0.57 A/R 9 cm2 = 0.65 A/R 10 cm2 = 0.73 A/R 11 cm2 = 0.81 A/R 12 cm2 = 0.89 A/R ข้อมูลเบอร์ โข่งหลังมิตซูครับ เทียบเป็นเบอร์ A/R ครับ ตัดมาจากเว็บ www.stealth316.com พอดีไปเจอมาครับ น่าจะพอได้นะ
ตัวแปร a คือ พื้นที่ช่องพอร์ทภายในของโข่งไอเสียครับ แล้วส่วน ตัวแปร r คือรัศมี ที่วัดจากจุดศูนย์กลางใบพัด ไปจนถึงจุดศูนย์กลางของช่องพอร์ทไอเสียครับ ส่วนค่า a/r มันกำหนดตายตัวไม่ได้ครับ ว่าเบอร์นั้นจะดีกับเทอร์โบทุกรุ่นเสมอไปครับ เพราะว่าขนาดความโตใบพัด turbine( ไอเสีย ) ของเทอร์โบแต่ล่ะรุ่นก็ไม่เท่ากันนะครับ ทำให้ค่า a/r มันจะเพี้ยนไปครับ
TF โม ไปอยู่ในรถเพื่อนแล้วครับ ปาเจโร่ ทำเป็นรถครอบครัว ใส่เกียร์ออโต้ไปแล้ว แต่ก็ยังแรงพอได้นะ อิอิ สบายดีมั้ยครับ พี่เอ๋ ไม่ได้เจอกันนานเลย
ของพี่อะสแตนเลสแท้ครับ ของผมลวงโลกครับ ท่อเหล็กนี่แหละครับ เอาไปชุบให้มันดูหรูหราเท่านั้นเองครับ อิอิ
ดัน ดัน ดัน เผื่อมีใครอยากทราบข้อมูล (มีคนมาถามผมบ่อย แต่ผมก็ยังงง งง ให้เข้ามาอ่านเองดีกว่าเนาะ) อิ อิ อิ
จัดให้ แปล ภาษามิตซูบิชิดูเหมือนจะไม่ใช้ designations แยกต่างหากสำหรับล้อกังหันขนาดแตกต่างกันอื่น ๆ กว่า TD04, TD04H, TE04, การกำหนด TD05H และอื่น ๆ "6cm2"ในชื่อรุ่นคล้ายกับ A / R อัตราส่วนที่ใช้โดยผู้ผลิตรายอื่น "A" ในอัตราส่วน R คือพื้นที่หน้าตัดของทางไอดีที่เล็กที่สุดในหมู่บ้านกังหันก่อนผ่านพื้นที่ ทั่วบริเวณรูปก้นหอยเส้นรอบวงที่นำไปสู่ล้อกังหัน "อาร์"ในอัตราส่วนจะเป็นระยะทางจากใจกลางของ"A"ถึงใจกลางของวงล้อกังหัน MHI การกำหนด"6cm2"เป็นเพียง"A"ในอัตราส่วน R ซึ่งก็คือมันเป็นเพียงพื้นที่หน้าตัด Like A / R, เล็กกว่าขนาดของ"cm2"จำนวนได้รวดเร็วยิ่งขึ้นแก๊สไอเสียจะปล่อยเข้าสู่วงล้อ กังหันและอื่น ๆ เร็วกว่าสปูลขึ้นไปจะ (น้อย"ล้าหลัง") ขนาดของ"cm2"จํานวนหรืออัตราส่วน R ยังกำหนดปริมาณของก๊าซไอเสีย backpressure และจึงพลิกกลับเข้าไปในห้องเผาไหม้ ขนาดใหญ่จำนวน"cm2"(หรือใหญ่กว่า A / R) หมายถึง backpressure น้อยที่สูงไอเสียไหล Extreme Turbo กล่าวว่าที่อยู่อาศัย TD05H - 7cm2 เท่ากับ 0.50 / อาร์ ร็อคกี้เมาเท่น DSM คู่มือเทอร์โบนำเสนอการแปลงดังต่อไปนี้ระหว่างมิตซูบิชิของ"cm2"จำนวนและมาตรฐาน / อาร์ 6 cm2 = 0.41 R / 7 cm2 = 0.49 R / 8 cm2 = 0.57 R / 9 cm2 = 0.65 R / 10 cm2 = 0.73 R / 11 cm2 = 0.81 R / 12 cm2 = 0.89 R / ข้อมูลเบอร์โข่งหลังมิตซูครับเทียบเป็นเบอร์ / R ครับตัดมาจากเว็บ www.stealth316.com พอดีไปเจอมาครับน่าจะนะพอได้