Honda CR-X 10วินาที (back to back) คันแรกในโลก ของคนไทย ที่โลกลืม (หรือไม่รู้) เมื่อปี 1992 ผมกับกลุ่มเพื่อนๆได้ตั้งทีมแข่งรถชื่อว่า "Prototype Motor" พวกเราแข่งรถกันบนถนน หาชื่อเสียงกันบน ทางด่วน หรือ บนเส้นทางตรงบนถนน ตอนกลางคืน ในปี 96 เราได้เปลี่ยนชื่อเป็น "Team Prototype Racing" เราร่วมกันทำรถแข่งขึ้นมา 1 คัน เพื่อแข่ง Drag ในสนาม และในปี 98 รถคันนี้เป็นคนเดียวและคันแรกของโลก ที่วิ่ง ได้ 10วิ ซ้ำสองครั้งติดต่อกัน ซึ่งคนอื่นทำได้ 10วิ เหมือนกัน แต่วิ่งซ้ำอีกรอบได้ 11วิ ทาง ผู้จัดและหนังสือหลายๆเล่มใน อเมริกา ได้ให้การยอมรับรถ CR-X คันนี้ว่า เป็น Honda 4 สูบ 1600cc. Turbo ไม่มี Nos ตัวถังเดิม ที่วิ่งได้ 10วิ ติดต่อกัน คันแรกของโลก เจ้าของรถชื่อ ชัยวัท หรือ "Travis, T" ทุกวันนี้รถคันนี้ก็ยังอยู่ แต่ไม่ได้แข่งแล้ว แค่เก็บไว้ให้เป็นประวัติในใจของพวกผม TOP HONDAS 1996 Albert Medrano 11.60 @ 119 mph Gary Kubo 11.71 @ 122 mph Darin Ishitani 11.81 @ 116 mph David Shih 11.84 @ 126 mph Romeo "Junior" Aspper 11.89 @ 116 mph Tony Fuchs 12.06 @ 115 mph Myles Bautista 12.21 @ 118 mph 1998 Jojo Callos 10.46 @ 128 mph Viet Lam 10.50 @ 138 mph Charles Madrid 10.53 @ 131 mph Tony Fuchs 10.61 @ 133 mph Ed Bergenholtz 10.62 @ 138 mph Stephan Papadakis 10.64 @ 136 mph Top Fuel 10.68 @ 124 mph Travis T 10.82 @ 133 mph Dave Shih 10.87 @ 137 mph Ken Miyoshi 10.92 @ 130 mph Acme CRX 10.93 @ 131 mph Lanny Higa 10.98 @ 132 mph 1999 Stephan Papadakis 9.21 @ 158 mph Kenny Tran 9.68 @ 144 mph Ed Bergenholtz 9.70 @ 148 mph Lisa Kubo 9.88 @ 147 mph John Brown 9.92 @ 145 mph Top Fuel (Sendai, Japan) 9.95 @ 144 mph Ryuhei Kida 9.97 @ 149 mph Chris Rado 10.00 @ 132 mph Paul Ulmholtz 10.05 @ 144 mph Jeff Tirado 10.12 @ 140 mph HONDA PERFORMANCE EVOLUTION 1996 Albert Medrano 11.60 Dave Shih 11.33 Dave Shih 10.87 1998 Tony Fuchs 10.61 Jojo Callos 10.46 1999 UNIBODY TUBE FRAME STEPHAN PAPADAKIS* 9.90/9.89 ED BERGENHOLTZ 10.36 ED BERGENHOLTZ 9.78 STEPHAN PAPADAKIS 9.71 ED BERGENHOLTZ 9.70 STEPHAN PAPADAKIS 9.21 KENNY TRAN 9.68 2000 STEPHAN PAPADAKIS 9.05
ค่ายหนังสือ ได้มาติดต่อให้มาทำ หนังสือเกี่ยวกับการทำเครื่อง B16 10วิ รูปที่อยู่หน้าหนังสือ คือเครื่องที่อยู่ในรถ CR-X ไปหาซื้อมาศึกษากันได้นะครับ ขายดีมาก มีการเปลี่ยนปกให้ด้วย Honda/Acura engines are high-performance machines right out of the box. Some models have more room for improvement than others, but on the whole, if you want to make more power, you have to make smart changes. This book will help you make the performance changes that work. In the completely revised and updated second edition of this best-selling book, author Joe Pettit covers the fundamentals of high-performance engine tuning so you understand why performance modifications work—or don't work. Then, he shows you how to perform those modifications, from bolting on an air intake system to building a stronger bottom end. Experts like Oscar Jackson of Jackson Racing, Rob Smith of RPS, and Russ Collins of RC Engineering also provide expert guidance on improving Honda performance. Chapters include: Bolt-on Performance Guide • Tuning the Airflow Path • Building Bottom-End Tech • Choosing the Timing Cams • Tuning Fuel Injection • Ignition Tuning • Hot Street and Strip Combinations • Hooking Up the Power. There's also a special chapter on a turbocharged CRX with 825-horsepower B18C1, and appendixes that cover Engine IDs and Specs, Understanding VTEC, Blueprinting a B16A1 Buildup, and a complete source guide to Honda parts suppliers. It's the information you need to make your Honda