เครื่อง CA18DE เดิมมันเป็นของรถรุ่นไหนครับ

การสนทนาใน '200SX & Silvia' เริ่มโดย CA18DE, 27 ธันวาคม 2007

< Previous Thread | Next Thread >
  1. CA18DE

    CA18DE Guest

    0
    0
    0
    ขอบคุณคับ
     
  2. Hello...Yum

    Hello...Yum New Member Member

    3
    0
    0
    ผมก้อไม่ค่อยแน่จัยนะคับ เพราะยังใหม่อยู่คับ อิอิ ถ้าเท่าที่จำได้ที่มีพี่ๆเคยบอกมานะคับ

    เห็นเค้าบอกว่า เครื่อง CA18 เนี่ยเปนของ 200sx ที่ทางสยามนิสสันเค้านำเข้ามา แต่ถ้าเปน 180sx เนี่ย

    จะเปน sr20 ติดมากับตัวเรยคับ ก้อน่าจาเปนแบบนี้นะคับ แหะๆ รอผู้รู้มาให้คำตอบอีกทีนะคับ
     
  3. numnumRS13

    numnumRS13 Member Moderator VIP

    347
    10
    18
    รหัสตัวถัง RS13 คือ 180SX 200SX ที่วางเครื่องCA18DET ครับ พอหลังปี1992ไปแล้ว ก็เป็นRPS13 จะเป็นเครื่องSR20DETครับ ส่วน ที่เราเรียก200SX เพราะการตลาด ของNISSAN บอกว่าเรียก180มันตลกๆในบ้านเรา และ AUS เลยเปลี่ยนชื่อเป็น200SX แทน คับ
     
  4. cj110879

    cj110879 New Member Member

    9
    0
    0
    เอามาจาก wikipedia อะครับ เรื่องรถที่ติตั้งก็มีหมดลองดูๆละกัน :p

    The CA18DE is a 1.8 L DOHC 16v (1809 cc) engine produced from 1987 through 1989. It produces 131 hp (98 kW) @6400 rpm and 159 N&middot;m (117 ft&middot;lbf) @5200 rpm. It has the same head as the CA18DET, however it did not use a crank girdle nor piston oil squirters that are found on the CA18DETs.

    Applications:

    Nissan Pulsar NX
    Nissan Exa (Australia and Japan)
    1985-1991 Nissan Skyline HR31 1800I(Japan)
    Nissan Silvia/180SX P/S13
    Mid 1980s Nissan Sunny N13 (UK) (129 hp)
    Mid 1980s Nissan Sunny B12 Coupe (UK) (129 hp)
    Nissan Bluebird RNU12
     
  5. cj110879

    cj110879 New Member Member

    9
    0
    0
    แถมอีกนิดกับ CA18DET จาก wikipedia ทำให้ได้ความรู้ว่า มีพื้นฐานการออกแบบเดียวกับเครื่อง RB เลยต่างกันที่จำนวนลูกสูบกับ ความจุกระบอกสูบ ไม่ธรรมดานะเนี่ยถ้าไม่ติดที่อายุอานามมากโขอยู่:cool:

    The 1.8 L CA18DET was the last version of the CA engine to be released. It produces 173 hp (124 kW) and 166 ft&middot;lbf (228 Nm). It received a brand new DOHC aluminum head with 16 valves. The turbocharger was also upgraded to a Garrett T25 (.48 A/R) unit for increased flow capacity, and as such, was fitted with an intercooler to help volumetric efficiency. Fuel was delivered via Multiport Fuel Injection. Bore is 83 mm (3.3 in), and stroke is 83.6 mm (3.29 in). This near square design, coupled with the head design, allows CA18DETs to spin well beyond 8,000 rpms, even in stock trim. The CA18DET is a robust built engine considering that many people have produced over 600 hp (450 kW) with modification. Often referred to as the four cylindered RB engine.

    It was used in the following vehicles:

    1987-1988 Nissan Silvia S12 GT-X(International market)
    1989-1990 Nissan Silvia/180SX S13 (International market)
    1989 Nissan Bluebird RNU12 SSS ATTESA Limited (Japanese Market)
    1989-1993 Nissan 200SX S13-U Europe.
    There were 2 versions of the CA18DET available, yet only one was produced for Japan. The late model Japanese CA18DETs received 8 port (low port) heads, with butterfly actuated auxiliary ports in the lower intake manifold which corresponded with 8 ports in the head.

    Below ~3800 rpms, only one set (4 ports open, 1 per cylinder) of long, narrow ports would be open, accelerating the intake charge to the cylinder. This allowed for quick spool and good low end tractibility. At the 3800 rpm change over, not only would the ECCS shift into batch fire (as opposed to sequential) fuel injection, but it also opened the second set of short, wide ports (8 ports open, 2 per cylinder) which assisted in high RPM flow.

    This motor is known for stronger torque characteristics, as well as faster spool at lower RPMs. However, due to displacement-based taxation and cost of emissions testing in Europe, the CA18DET was sold as the only available engine in the S13 chassis 200SX (Euro model) until replaced by the S14 in 1994. The Euro motors received the 4 port (high port) head and intake manifold, as well as revised ECCS ("Electronic Concentrated Control System") parameters.

    Power was not increased, but high RPM flow was indeed improved, making the 4 port CA18DET the most desirable of the late generation Nissan turbo 4s. Due to superior head design (cam on bucket, as opposed to the complex and heavy rocker arm actuation of later motors like the SR and QR), many enthusiasts consider the CA18DET to be the best engine platform since the FJ20ET that powered the legendary DR30 Skyline DOHC-RS.
     
  6. โบตั๋น

    โบตั๋น Well-Known Member Member

    4,842
    815
    113
    CA18DE ขับหน้าวางอยู่ใน U12 ครับ
     
  7. we_zaa

    we_zaa New Member Member

    1,358
    33
    0
    ความรู้เนื้อๆ
     
< Previous Thread | Next Thread >

แบ่งปันหน้านี้